30 grudnia 2015

Ciastka z wróżbą idealne na każdą okazję

Każdy chyba zna chińskie ciasteczka z wróżbą. Uważam, że jest to fajna rozrywka dla gości właściwie na każdą imprezę!



Ja swoje przygotowałam na Andrzejki, ale Wy jeszcze zdążycie zrobić je np. na Sylwestra z wróżbami na Nowy 2016 Rok!


Na początku należy przygotować wróżby - takie aby pasowały do okazji :) Ja swoje wydrukowałam i pocięłam na paski o wymiarach 1 cm x 20 cm.

W internecie jest mnóstwo przepisów jak zrobić ciastka. Ja użyłam składników w następującej ilości:

  • 300 g mąki pszennej
  • 90 g cukru pudru
  • 2 jajka 
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka wody

Jest to przepis na około 50 ciastek.

Składniki należy wymieszać. Ciasto dobrze zagnieść. Pamiętajcie, aby ciasto rozwałkować bardzo cienko. Ja przyznam się, że robiłam to pierwszy raz i nie wyszły mi idealnie :( 

Za pomocą szklanki wykroiłam koła. Do środka włożyłam karteczkę z wróżbą i zakleiłam jak pierogi. Ciastka należy przed ułożeniem na blaszy ułożyć na krawędzi np. miski, aby nadać im charakterystyczny wygięty kształt. 

Piec w piekarniki ustawionym na 180 st. C przez około 20 minut. Ja swoje raz odwróciłam, aby się nie przypaliły za bardzo z jednej strony.




Każde ciastko zawinęłam w przeźroczystą folię, jeśli chcecie możecie zostawić bez ozdób. Również prezentują się ładnie 



Dodałam ozdobną kokardkę. 

Wrzuciłam do kolorowego woreczka, aby każdy z gości mógł wylosować swoją wróżbę :) 







Dodam iż na żywo wyglądały o wiele lepiej niż na zdjęciach ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny! :)