18 lutego 2017

Jak i czym pomalować płytki kuchenne?

Po metamorfozie kuchni płytki się nie zmieniły - zmienił się ich kolor :) 


Początkowo nie planowaliśmy zmieniać płytek, ani ich koloru. Jednak podczas prac nad kuchnią stwierdziliśmy, że fajnie było by je odświeżyć. Położenie nowych wiązało by się z przedłużeniem i tak długiego remontu i dodatkowymi (nie małymi) kosztami.  Po godzinach spędzonych w sklepach remontowo - budowlanych trafiliśmy na farbę do płytek kuchennych :) Cena farby to ok. 60 zł, a koszt wymiany płytek ok. 600 zł. Nie zastanawiając się wzięliśmy farbę! 



Proces malowania płytek jest teoretycznie taki sam jak malowanie mebli :) 

Do malowania płytek wybrałam Farbe V33 Renowacja: Kuchnia & meble kuchenne o pojemności 0,75l. Wybrałam kolor biały, ale dostępne są inne: bawełna, czarny, szary marengo, cynamon, pistacja, papryczka chili, śliwka. Na stronie internetowej marki V33 można znaleźć duży wybór innych farb renowacyjnych np. do malowania płytek w łazience czy podłóg. 


Przed malowaniem płytki należy dobrze wymyć. Ja użyłam płynu do mycia naczyń, gąbki i pędzla. Należy zwrócić uwagę, aby fugi były dobrze wymyte. Ja swoje płytki myłam dwa razy. Następnie powierzchnia została odtłuszczona benzyną ekstrakcyjną, a później denaturatem. 


Malowanie zaczęłam od fug. Małym pędzlem dokładnie nakładałam farbę w szczeliny. Pozostałą powierzchnie malowałam wałkiem z krótkim włosiem przeznaczonym głównie do emalii. Farbę nakładałam etapami po kilka płytek, trzymając się zasady najpierw fugi, później reszta :) Ważne jest, aby farbę wałkiem nanosić na krzyż, ale ostatnie pociągniecie na całej powierzchni musi być wykonane w jednym kierunku np. z góry na dół. Należy pamiętać, aby podczas malowania nie nanosić poprawek ponieważ będą widoczne. 


Fajne jest to że narzędzia można myc wodą :) 

Powierzania moich płytek to ok 2,5 m2. Wydajność farby to 12 m2 / L. Nasze płytki potrzebowały 3 warstw farby. Rzeczywiście farba jest wydajna - po nałożeniu 3 warstw zostało mi jeszcze pół pojemnika. Każda kolejna warstwa farby była nakładana po ok. 24 h. Fugi pędzlem malowałam tylko dwa razy. Ostatnia warstwa farby została położona tylko  wałkiem. 

Dodatkowo producent podaje, że  pełne właściwości i odporność farba po 20 dniach, do tego czasu należy chronić powierzchnię przed uderzeniami, zaplamieniem i czyszczeniem. Płytki pomalowane farbą myjemy delikatnymi detergentami i unikami szorstkich gąbek. 





Po pierwszej warstwie farby


Jedna warstwa farby po wyschnięciu

Dwie warstwy farby





Po około 3 miesiącach użytkowania kuchni mogę stwierdzić, że farba spisała się na medal! Płytki są odporne na zarysowania, gdyż farba stwardniała tak że jedynie nożem dałoby się zrobić rysę. Póki co farba nie żółknie (a tego się bałam najbardziej). Płytki myję wilgotną szmatką z mikrofibry podobnie jak pomalowane meble :) 







Przed & Po




Metamorfozę kuchni możesz zobaczyc TUTAJ
Instrukcję jak przemalować meble szukaj TUTAJ



Jeśli macie pytanie chętnie pomogę :) 

2 komentarze:

  1. Rewelacja! Świetny efekt :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Nie wierzyłam że wyjdzie tak fajnie, ale udało sie ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny! :)